Migracja do nowych technologii z przebudową infrastruktury sprzętowej
Wyzwanie
Płynna, etapowa modernizacja i adaptacja infrastruktury sprzętowej systemu przy w pełni funkcjonującej fabryce farmaceutyków (bez zakłócania procesów produkcyjnych i biznesowych).
Opracowanie i wdrożenie nowych reguł funkcjonowania rozwiązania KD w organizacji wynikających zarówno z konieczności jego adaptacji do zmieniającej się organizacji Delpharm jak również z nowych, większych możliwości pakietu SECORUN.
Przegląd, porządki i przygotowanie danych do migracji po ponad 20 latach użytkowania systemu poprzedniej generacji.
Opracowanie i przejście szczegółowej procedury testów kwalifikacji nowego rozwiązania zarówno w obszarze infrastruktury sprzętowej jak i oprogramowania, zgodnie z regułami GMP dla firm farmaceutycznych i pod nadzorem działu Compliance Deplharm.
Delpharm jest liderem na polskim rynku farmaceutycznym z 7,15% udziałem w rynku oraz największym inwestorem w branży. Oferuje ponad 470 produktów i inicjuje liczne programy edukacyjne mające na celu profilaktykę zdrowotną.
Historia współpracy z Delpharm zaczęła się już w 1998 roku, kiedy firma, wcześniej znana jako Polfa Poznań, później jako GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., rozpoczęło współpracę z Vemco, w celu wdrożenia rozwiązania z obszaru kontroli dostępu zintegrowanego z funkcjonalnością rejestracji czasu pracy i pozwalające na automatyzację przekazywania danych o czasie pracy do systemu HR. Wówczas zastosowano aktualny na tamten moment produkt w obszarze kontroli dostępu - oprogramowanie Accard+.
Po ponad 20 latach użytkowania systemu poprzedniej generacji oraz po przekształceniu GSK w Delpharm organizacja postanowiła w 2023 roku zmigrować system do nowego pakietu SECORUN wraz z zachowaniem dotychczasowych funkcjonalności oraz kilkoma usprawnieniami.
Zastosowane rozwiązanie
Całość projektu była podzielona na dwie fazy. Analityczno - projektową, w ramach której Zespoły Delpharm i VEMCO uzgadniały szczegółowe wymagania dotyczące zarówno wdrożenia nowego oprogramowania SECORUN jak również modernizacji i adaptacji całej infrastruktury sprzętowej składającej się z urządzeń i okablowania. Faza ta, zakończyła się opracowaniem szczegółowej dokumentacji projektowej opisującej modernizacji infrastruktury jak również zdefiniowaniu wszystkich wymagań dotyczących przejścia z użytkowania systemu poprzedniej generacji ACCARD+ na pakiet SECORUN.
Opracowane dokumenty były podstawą do szczegółowej wyceny oraz zaplanowania kolejnej fazy projektu – wdrożenia rozwiązania SECORUN Kontrola Dostępu i Rejestracja Czasu w wersji licencyjnej Enterprise w organizacji Delpharm wraz z migracją danych z systemu ACCARD+.
Podstawowe parametry zrealizowanego projektu:
Czas trwania projektu: faza analityczno – projektowa: 2 miesiące, faza wdrożeniowa: 6 miesięcy.
Modernizacja ponad 100 przejść w zakresie demontażu i zmiany sposobu ich zabezpieczania.
Instalacja ponad 80 kontrolerów SMART, ok 200 czytników, oraz kilkunastu terminali rejestracji zdarzeń czasu pracy.
Implementacja kilkudziesięciu customowych cech / funkcjonalności wdrażanego rozwiązania SECORUN do wymagań DELPHARM zrealizowana w ramach czterech miesięcznych sprintów deweloperskich.
Ostateczne przełączenie systemu z rozwiązania ACCARD+ na SECORUN w ramach jednego dnia.
Efekt wdrożenia
Podstawowe korzyści po wdrożeniu nowego rozwiązania SECORUN KD i RCP:
Adaptacja topologii infrastruktury sprzętowej do aktualnych potrzeb Delpharm (redefinicja lokalizacji punktów kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy).
Techniczne i technologiczne odświeżenie infrastruktury i objęcie ją nową gwarancją.
Ucieczka z nierozwijanego i niewspieranego rozwiązania ACCARD+ (rozwiązanie desktopowe) do w pełni rozwijalnego i bezpiecznego rozwiązania SECORUN (rozwiązanie WEB).
Uproszczenie procesów utrzymania i rozwoju warstwy serwerowej rozwiązania poprzez organizację jednolitych środowisk serwerowych TEST i PROD.
Objęcie szczegółowym nadzorem systemowym procesu zarządzania dostępem pracowników firm wykonawczych i usługowych oraz gości (pełna cyfryzacja procesu, odejście od ewidencji papierowej).
Efekt wdrożenia cd.
Adaptacja struktury ról i uprawnień operatorów w systemie do nowych reguł obsługi procesów oraz funkcjonowania organizacji Delpharm.
Objęcie szczegółowym nadzorem systemowym procesu zarządzania dostępem pracowników firm wykonawczych i usługowych oraz gości (pełna cyfryzacja procesu, odejście od ewidencji papierowej).
Systemowe wsparcie procesu ewidencjonowania i nadzoru nad ważnością szkoleń i certyfikatów BHP.
Uporządkowanie danych systemowych związane z porządkami i archiwizacją danych historycznych.
Utrzymanie niezakłóconego działania interfejsu eksportu danych do systemu SAP HR.
Delpharm został objęty nową umową utrzymaniową, gwarantującą dostęp do cyklicznej aktualizacji systemu, możliwość wpływania na kierunki jego rozwoju z punktu widzenia sukcesywnego pokrywania nowych, jak i zmieniających się wewnętrznych potrzeb organizacji. Dodatkową korzyścią jest otwarcie się na możliwości wdrożeń innych produktów z pakietu SECORUN.
DO UZUPEŁNIENIA
CEO, Delpharm